1 februari 2011

Lätt lunch för upptagna mamas!

Vad åt du till lunch idag? Att planera alla sina måltider är super viktigt om man bryr sig om vad man stoppar i sin kropp och vill må bra. "Planerar du inte, planerar du att misslyckas"... Väldigt bra talesätt tycker jag och något som jag får påminna mig om lite då och då när jag inte tycker att jag orkar... Men allt blir så otroligt mycket lättare med planering.
Igår kom vi hem alldeles för sent för att laga middag, jag skulle dessutom delta i ett webbseminarium så det blev bara filmjölk och musli igår kväll. Jag försöker alltid laga åtminstone 4 portioner till middag för att det ska finnas mat till morgondagens lunch. Men det gick ju i stöpet igår och det händer lite då och då. Det viktiga är då att komma på något lätt att laga till lunch, det ska gå snabbt och lätt. Ägg har vi alltid hemma för det kan man göra mycket med. Så idag blev det scrambled eggs med sojamjölk och cocktailtomater inbäddat i blandsallad kryddat med basilika och eftersom jag gillar keso lade jag även på en klick sådan.
  • 4 ägg
  • ca 1 dl sojamjölk
  • 4 cocktailtomater
  • 2 fyllda nävar med sallad
  • 2 msk keso
  • kryddat med basilika, olivolja och balsamvinäger
Tips till mammor!
Köp blandsalladen som finns på påse, det finns till och med sallad som redan är sköljd och är redo att läggas upp direkt. Du sparar en massa tid på att slippa skära upp olika sallader. Det negativa är att det inte håller sig lika länge men man lär sig hur mycket som går åt på en vecka och så köper man helt enkelt inte mer. =)
Trevlig Lunch!
Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar