2 februari 2011

"God" morgon, eller?

Vad äter Du till frukost egentligen? Dagens viktigaste mål? Är Du som Niclas har du svårt att få i dig någonting överhuvudtaget på morgonen, är du som jag så älskar du din frukost! Får jag inte min frukost så kraschar jag totalt efter bara någon timme. I need my breakfast!! =)
Idag precis som alla andra morgnar är det havregrynsgröt på menyn. Ibland använder jag mig även av bovete och andra spännande flingor och klier. Förr åt jag russin med havregrynsgröt (jag är russinoman...) men numera är det utbytt helt mot olika frukter. Havregryn är supernyttigt och kanon för dig som mamma som måste ha mat som gör blodsockret stabilt. Det är dessutom billigt och tycker du det tar för lång tid att blanda ihop det på morgonen så förbereder du din blandning på kvällen och tillsätter bara vatten på morgonen när du ska koka ihop det. (Vissa recept kan du även tillämpa i microvågsugn).
 
Dagens gröt:
  • 1 dl Fiberberikade havregryn
  • 1 tsk linfrö
  • 1 tsk pinjenötter
  • Blåbär, hallon
  • Kanel (Prova även att smaksätta med kardemumma.)
  • Vatten (Mängd är beroende av hur lös du vill ha din gröt - prova dig fram)
  • Havremjölk som tillbehör
Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar