31 januari 2011

Dag 14 - utmaningen!

Idag var det dags för bröst, mage, biceps enligt följande:
 
- Armhävningar 1 x 12
- Vipp planka 1 x 20
- Höftlyft vä + hö 1 x 10
- Bicepslyft 5 kg 1 x 10
 
Resultat: Armhävningarna gick bättre idag men ajg känner mig fortfarande osäker på tekniken och fann en utförlig beskrivning på GymGlams gamla blogg som jag ska prova nästa måndag. Klicka här för "Armhävningsteknik". Men det var inte alls så omöjligt som det kändes för två veckor sedan. Kul!!
Alla plankor jag kört har gett resultat för vipp plankan är inte särskilt jobbig, däremot höftlyftet på sidan. Vipp plankan ska alltså absolut bytas ut till något jobbigare.
Bicepslyften med 5 kg hantlar gick så mycket bättre idag!! Jippi!! Ja det var jobbigt men jag klarade att ta 10 på var arm, det klarade jag inte för två veckor sedan. =)
 
Som uppvärmning körde jag som vanligt solhälsningar på mattan, det är helt suverän uppvärmning om man bor i lägenhet. Man riskerar inte att störa någon känslig granne och man blir uppvärmd i HELA kroppen, innifrån och ut.
 
Programmet börjar kännas bra och jag tycker det verkar bra för just mig att köra 4 veckors program. Kör jag kortare så känns det som att jag inte hinner få se resultat och jag känner mig mer stressad med att behöva sätta ihop program hela tiden. Så jag kör på med 4 veckors planering.
 
Bra jobbat idag Therese!
 
Namaste!
Photobucket 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar