26 januari 2011

"Ska du flytta dig eller???"

I morse när jag steg upp, rullade ut mattan på golvet brevid sängen, hörde jag någon komma tassande... Ja det var inte Lova... Nej då kommer Micra tassandes runt hörnet vid sängen och lägger sig direkt på min yogamatta! Viftar lite lagom "God morgon", pussar mig och blänger mig sen djupt i ögonen frågandes "ska du flytta dig eller??"...

Yogamatta - OCCUPADO...

Körde 4 solhälsningar och redan efter första omgången känner man hur kroppen, leder och muskler vaknar och värms upp, det är härligt. Lade till "one leg downward facing dog - Eka Pada Adho Mukha Svanasana" i hunden. På Friskis brukar vi dessutom böja det utsträckta benet mot rumpan och sedan vinkla knäet utåt sidan. Det är en härlig och skön höftöppnare. Prova!!

Namaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar