26 januari 2011

Dag 10

1/3 av utmaningen utförd! Idag var det Yoga 2 på Friskis & Svettis, det är alltid lika jobbigt att ta sig dit och alltid lika skönt efteråt. Jag är glad, positiv och fylld med ny härlig energi! Det är synd att inte fler vågar prova på friskis yoga och särskilt deras yoga 2. Mina vanliga problemområden är skulderna, hamstrings och höfter/ljumskar. Jag är så otroligt tight här och jag kämpar med det i varje pass jag gör. Jag måste erkänna en sak som slog mig igår när jag låg i sängen och hade gjort min kvällsyoga. Jag har alltid haft problem och varit väldigt stram i ljumskarna, igår föll bitarna på plats varför. Det är inget nytt att problem och stress lagras i vår kropp och visar sig i knutor, stramhet och värk. I min barndom utsattes jag för sexuella övergrepp och jag är helt övertygad om att det är nyckeln till mina problem i det området. Varför har det inte slagit mig innan? Men det är slut med att hämmas av sina gamla monster, jag tar makten över mitt liv och de personerna ska inte längre påverka mig och mitt välmående.

Andas, fokusera, landa...

Namaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar