27 januari 2011

Farlig barnmat

På TT´s hemsida kan man idag läsa nyheten att "Barnmat kan innehålla arsenik"!!!

Enligt Livsmedelsverket är det en ny svensk undersökning som visar att vissa barnmatsprodukter kan innehålla höga halter av mangan, arsenik och kadmium. Produkterna det gäller är modersmjölksersättning och barngröt.

Vilken fantastisk nyhet att börja morgonen med när man sitter och matar sitt barn med köpt barngröt eftersom det har BVC rekommenderat! Medans jag själv sitter och äter egengjord gröt - som jag VET vad den innehåller... Fasiken vad arg jag blir! Vem ska man lita på? På BVC fick jag höra upprepade gånger att jag skulle helst av allt ge henne köpt barngröt eftersom de har tillsatt extra järn i de produkterna. Så jag skulle vänta med att ge henne hemmagjord gröt. GAH!!!!

Vad säger ni andra mammor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar