27 januari 2011

Bravo Bolibompa!

Imorse låg jag o Lovis o mös i vår säng i sovrummet. Tv´n var på och vi båda låg och kikade lite halvhjärtat på Bolibompas teckande morgonprogram. Jag vet inte riktigt vad alla de olika programmen heter men jag tror detta är något med Arthur eller nåt. Plötsligt spetsas mina öron när jag hör en av karaktärerna säga "vet du vad den där innehåller? Han fortsätter efter att den andra skämtat lite och säger att "den innehåller en farlig kemikalie som heter Natriumglutamat". Så tog figuren fram ett färskt äpple och tuggade på istället!!!! WOW!!!! Så glad jag blev, att de redan i barnprogrammen börjar lära barnen värdet av färsk mat. Bravo Bolibompa som tagit in detta barnprogram!!

Bilden kommer från SVT.

Skippa alla konstgjorda produkter, bars och tillfälliga bukfyllor. Ge istället ett kokt ägg, frukt, keso, roliga grönsaker med olika texturer och former, makrill i tomatsås, knäckebröd, hemmalagade bullar/bröd etc.

Namaste!
 Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar