28 januari 2011

Dag 11 med utmaningen!

Idag har jag kört enligt följande:
- Uppvärmning solhälsningar.
- Ryggresningar på golvet. 1 x 20
- Dips 1x 12
- Axellyft åt sidorna med gummiband 1 x 8 (1 mer än förra veckan!!!! Bravo!!)
- Plankan, både rak och sned.
- Nedvarvning yoga
(Skulderstående, plogen, fisken, universalvridning. Jag har träningsvärk efter yogan på Friskis och det kändes i plogen, men det är därför yogan är så skön. Skonsamt tänjer man ut sin träningsvärk - underbar känsla! I universalvridningen känner jag hur jag numera är mycket mer uppmärksam på min kropp, jag rusar inte in i positionen utan lyssnar och känner. Dessutom når mina axlar närmare och närmare underlaget för varje gång jag gör den. Bröstmusklerna sträcks ut galet ordentligt och jag känner hur välgörande den är!! Öppna bröstet Therese!!)
Det blev ryggresningar på golvet eftersom Niclas inte var hemma och vi kommer inte träffas förräns sent ikväll/inatt. Provade först med gummiband sträckt över skulderbladen men tyckte inte att effekten var så stor utan det gjorde mer ont i händerna som höll fast gummibandet...??

Ikväll ska jag vara själv hemma med Lovisen så efter jag har lagt henne ska jag ta ett riktigt härligt långt yogapass i min ensamhet... =)
Namaste!

Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar